Gerilla

Gerillamarknadsföring kallas de reklam/PR-aktiviteter som görs anonymt, ofta ute på stan, och skapar debatt och undran. Ofta är det vågade aktioner, en slags ”kupp”. Det blir då en snackis i olika medier och sedan ”avslöjas” avsändaren och budskapet. Alltså precis det avsändaren och den välbetalda PR-byrån vill. (Ni minns väl när Carolina Gynning dök upp med en förklädd man på premiärer, vilket visade sig vara Van Gils reklam).

Igår var det en trummis iklädd kostym och rånarluva som väckte uppmärksamhet och nyfikenhet. Det visade sig vara filmen ”Sound of noise” som skulle marknadsföras. Läs hela artikeln här.

I like!

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under FF inspireras av, FFs trendspaning, Marknadsföring, Reflektioner

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s