Genuint

Jag besökte Gotland på semestern. Jag älskar Gotland och det gör jag, inte bara för den fantastiska naturen, utan även för att allt görs så genuint och med yrkesstolthet. Allt från en liten delikatessbutik till creperie, vingård, hotell… När människor går ”all in” och satsar så blir det oftast bra. Jag blir glad när jag får mer än en kaffe på Rute Stenugnsbageri – jag får sitta i charmig miljö på fina möbler, trevligt bemötande, handskrivna skyltar, ekologiskt… Om fler företagare i samhället skulle agera såhär skulle deras verksamheter gå mycket bättre. Till exempel turismen i Nynäshamn som skulle få sig ett uppsving…

Här kommer lite bilder från Gotland. Och mer utlovas.

Lämna en kommentar

Filed under FF inspireras av, Jag brinner för...

Kommentera

